Inchi Kinesio Dotik | Koper

Kaj lahko narediš zase v alfa stanju?

Ob svetovnem dnevu informacijske družbe 2020

Smo informacijska družba. Verjetno po »korona izolaciji« še bolj. Ostali smo doma, s televizijo, radijem in internetom. Vse smo imeli na dlani, telovadbo, meditacijo, webinarje, on-line srečanja, on-line delavnice…. In mnogi s(m)o vse s pridom izkoristili in se pripravljali za nov »jutri«. Še danes ne vemo kakšen bo ta nov »jutri«, kaj nas čaka. Govorijo o gospodarski krizi, o odpuščanjih, o naših spremenjenih navadah in podobno. Da v naših glavah ne naredimo popolne zmede, je morda na mestu, da ugotovimo zakaj se je v tem času toliko govorilo o meditacijah, se jih izvajalo ter tudi ponujalo brezplačno in plačljivo. In, kako si lahko v prihodnosti tudi z njimi pomagamo? Ali pa morda pri posebnih obremenitvah našega uma, kot jo imajo sedaj naši maturanti?

Naši možgani delujejo z različnimi možganskimi valovi, ki delujejo na različnih frekvencah:

  • Delta (trdo spanje)
  • Theta (globoka sproščenost)
  • Alfa (umirjenost, budno stanje)
  • Beta (najpogostejše stanje, ki ga doživljamo čez dan) in
  • Gama (močno povišan adrenalin).

Na te frekvence lahko zavestno vplivamo in jih tudi spremenimo. Verjetno smo vsi specialisti za spreminjanje frekvenc v beta in gama valovanjih, torej ko smo v »normalnem« ali adrenalinskem stanju. Z alfo in theto pa je že drugače.

Alfa stanje je vedno bolj izpostavljeno stanje, v katerem lahko delamo čudeže, velike spremembe, se učimo, najlažje rešujemo naše probleme, težave, sploh če izvirajo iz stresa. V alfa stanju smo zjutraj, ko se zbudimo in zvečer, preden gremo spat. Vsaj v teh dveh primerih. Naše misli so umirjene, v stanju sprostitve, v katerem izklopimo naša razmišljanja in načeloma tudi skrbi.

Najlažje in hitreje preklopimo v alfa valove, če zapremo oči ali se postavimo v pokončno držo. To pa ne pomeni, da ne moremo biti v alfi z odprtimi očmi. Ste se že kdaj zatopili v kakšno oddajo ali tekmo na televiziji in odklopili vse okoli sebe? Ali dobro knjigo? No, v tem primeru ste bili v alfa stanju, ki ste ga sprožili ne glede na jutro ali večer.

Lahko pa prehajamo v druga stanja, predvsem alfo ali theto, tudi z namenom, željo po spremembi, tudi učenju. Drugi način za preklop v alfa in theta stanje so meditacije, lahko zgolj dihanje (dihalna meditacija). Z alfa stanjem se srečamo pri poslušanju sproščene glasbe, na jogi, na masaži… takrat naši možgani delujejo na frekvenci med 8 in 12 Hz.

alfa-blog

Globlje stanje sproščenosti je theta stanje, ko možgani delujejo med 4 in 7 Hz. V tem stanju se telo naravno obnavlja, torej se samozdravi. Ko zbolimo…gripa, križ… kaj storimo? Obležimo, počivamo, običajno precej spimo. Smo v theta stanju. V alfa stanju lahko uspešno vizualiziramo in se tudi hitreje učimo.

V alfa stanju danes že uspešno poučujejo tuje jezike. In sicer tako uspešno, da enak nivo znanja pridobite 4x hitreje kot s »starimi« metodami.

Torej, če si pomagamo v alfa stanje z meditacijo, hipnozo ali samohipnozo, takrat naredimo želeno spremembo hitreje kot bi jo sicer v budnem stanju, torej beta stanju. Ali je pravilo, kolikokrat moramo preiti v stanje globoke sproščenosti, vizualizacije, da bomo prej prispeli do želene spremembe? Pravila ni, dejstvo pa je, da večkrat ko bomo to storili sebi, prej bomo zaznali spremembo. Ponavljanje je mati modrosti, pravi dr. Aleksander Šinigoj v svoji knjigi. V dihalni meditaciji naj bi meditirali toliko minut kolikor imamo let.

Vprašanje, kakšno spremembo lahko pričakujem?

Dejstvo je, da so vsi naši miselni procesi, naša prepričanja, naše vrednote, naša vera vase in druge aktivnosti, ki jih izvajamo navznoter, del naših nezavednih procesov. Velikokrat nismo niti pozorni, da smo sprejeli kakšno prepričanje in ga naložili v naš nezavedni um. Namreč, naš nezavedni um skozi sprejema vse, kar se dogaja okoli nas. Lahko beremo, zraven »grickamo« bobi palčke, pijemo cedevito in poslušamo radio… Verjetno radia ne slišimo zavedno, pa tudi čipsa in cedevite morda ne okušamo ali pa morda ne sledimo čtivu, vendar, če na radiu omenijo besedo, stavek, ki vam nekaj pomeni, boste registrirali in prisluhnili. Torej zavedno nismo poslušali, vendar naš nezavedni um je vse spremljal in shranjeval informacije.

In normalno je, da si vedno nekaj želimo ali nekaj potrebujemo. Za to želeno stanje moramo vložiti nekaj truda, znanja, volje… Če sprejmemo z vodeno meditacijo sugestije in jih zasidramo v nezavedni um, naredimo trajno spremembo vrednot, posledično misli, vedenja in rezultatov. Povedano drugače. Sugestije, ki jih prejmete v alfa ali theta stanju, so hrana za vaš podzavestni um.

Z meditacijo ali hipnozo se lahko hitreje učimo, hkrati pa zmanjšamo zavedne »blokade«.Torej, če hočemo narediti dolgoročno spremembo, moramo nezavedni um programirati z namenom. Kako to storimo? Lahko si sami sebi govorimo ali pa se prepustimo osebi, ki nas bo vodila skozi meditacijo. S tem bomo spodbudili naš nezavedni um k akciji.

In kaj imajo skupnega alfa stanje in maturanti?

Maturanti so danes zagotovo pod stresom, zaradi negotovega stanja, zaradi razmer, v katerih smo živeli od sredine marca do sredine maja, zaradi nadaljevanja študija…

Ponavljanje je mati modrosti, smo rekli. Učiti se za maturante in ponavljati snov, ne moremo. Ker pa po njihovih glavah švigajo mnoge informacije, pa morda tudi prave motivacije za učenje ni… je dobrodošel trening možganov, ki pomaga, da se z alfa valovi sprostijo, odprejo vrata novim informacijam in um prične sproščati prave hormone, ki telesu omogočijo stanje večje prilagodljivosti. Širine. Sprejemanja.

Mentalni premik ne bo prinesel zgolj osvoboditve možganov napetosti, telesu bo ponudil možnost sproščene, samozavestne in s polovico manj stresne udeležbe na maturi.

Ksenija Bažon

inchi-icon-blog

VIRI:

(1) Aleksander Šinigoj, Moč nezavednega uma, Šempeter pri Novi Gorici: Zema 2018

(2) Podozdravja.si

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *