Inchi Kinesio Dotik | Koper

3 metode energijskega dihanja

Misliš, da je mogoče dvigniti raven energije tekom dneva, brez poživil, kot so kava, čaj ali energijski napitki?

Povem ti, da je možno in to z energijskim dihanjem, ki omogoča vnos in prenos energije po celem telesu. Nekaj dni traja, da osvojiš tehniko dihanja. Ampak ko jo usvojiš, lahko s tehniko zelo hitro napolniš telo z energijo, razbistriš um v službi ali pa dihanje uporabiš med meditacijo ali sprehodom.

Energijsko dihanje z energijo napolni telo do te mere, da se velikost avre začasno poveča za 100 % ali več. Energija, ki jo vnesemo v telo, ima tudi zelo veliko vlogo pri energijskem zdravljenju, saj se prenaša v tiste dele, ki imajo pomanjkanje energije oziroma so oboleli. (1)

Osnova za energijsko dihanje je pravilno trebušno dihanje. Pri trebušnem dihanju se pri vdihu trebušna prepona spusti, trebušna votlina pa izboči, pri izdihu pa se trebušna prepona dvigne, trebušna votlina pa izprazni. Pri takem dihanju se prsni koš ne premika. V prejšnjem blogu sem delila zelo enostavno vajo, kako se trebušnega dihanja naučiti. Pokukaj na vajo tukaj.

Trebušno dihanje je globoko, počasno, ritmično in sproščeno dihanje, ki je med drugim tudi edino pravilno, naravno dihanje. Zaradi sodobnega načina življenja se vse pogosteje pojavlja način prsnega dihanja. Povezuje se ga s kroničnim stresom, slabo telesno držo, sedečim življenjskim slogom, napetostjo ter različnimi duševnimi ali čustvenimi stiskami. Je plitko, neredno in hitro dihanje, kjer ni dovolj časa za izmenjavo plinov, kar pomeni pomanjkanje kisika in naraščanje ogljikovega dioksida v telesu. To se velikokrat pokaže kot občutek utrujenosti in depresije ali pa omotičnost, razbijanje srca, kratek dih, razburjenost… (1)

Torej, vrnimo se na pravilno, trebušno dihanje. V ospredju je ritem dihanja, ki mora biti enakomeren. Glasbeniki najbrž ne boste imeli veliko težav, ostali pa poskusite memorizirati tik-takanje ure ali pa bitje srca. Z ritmom, ki ti je najbližje, izvajaj naslednje vaje energijskega dihanja.

Ne pretiravaj pri dolžini vdiha, ampak se raje osredotoči na ritem dihanja, ki je veliko bolj pomemben. Dolžina diha se bo z vajo večala in takrat lahko napreduješ na daljši cikel vdiha in izdiha. Če ob izvajanju vaje začutiš omotičnost, se ustavi in nekaj minut dihaj normalno.

energijsko-dihanje

METODA #1: Globoko sproščeno dihanje

  • Udobno se namesti, drža naj bo lahkotna, pri čemer pazi, da bodo glava, vrat in prsni koš v čim bolj ravni liniji. Če bo tvoja drža sključena dihanje ne bo učinkovito. Z jezikom se dotakni ustnega neba, saj se tako začasno poveča raven energije ter njen pretok po telesu.
  • Počasi vdihni globok vdih in ga zadrži 1 sekundo.
  • Počasi izdihni in zadrži 1 sekundo.
  • Ponovi do 10 krat.

METODA #2: 6-3-6-3

  • Udobno se namesti, drža naj bo lahkotna, pri čemer pazi, da bodo glava, vrat in prsni koš v čim bolj ravni liniji. Če bo tvoja drža sključena dihanje ne bo učinkovito. Z jezikom se dotakni ustnega neba, saj se tako začasno poveča raven energije ter njen pretok po telesu.
  • Počasi vdihni globok vdih, ki naj traja 6 sekund (enot) in ga zadrži 3 sekunde (enote).
  • Počasi izdihni, v trajanju 6 sekund (enot) in zadrži 3 sekunde (enote).
  • Ponovi do 10 krat.

METODA #3: 7-1-7-1

  • Udobno se namesti, drža naj bo lahkotna, pri čemer pazi, da bodo glava, vrat in prsni koš v čim bolj ravni liniji. Če bo tvoja drža sključena dihanje ne bo učinkovito. Z jezikom se dotakni ustnega neba, saj se tako začasno poveča raven energije ter njen pretok po telesu.
  • Počasi vdihni globok vdih, ki naj traja 7 sekund (enot) in ga zadrži 1 sekundo (enoto).
  • Počasi izdihni, v trajanju 7 sekund (enot) in zadrži 1 sekundo (enoto).
  • Ponovi do 10 krat.

VAJA ZA SPROSTITEV

Veliko ljudi z glavoboli ali zaprtimi sinusi uporablja naslednjo vajo za sprostitev tenzij. Zelo je uporabna tudi za premagovanje treme pred nastopi in splošno pomiritev.

  • Udobno se usedi, ohrani pravilno telesno držo.
  • Kazalec in sredinec desne roke položi na čelo, s palcem pa zapri desno nosnico.
  • Počasi in skoraj neslišno vdihni skozi levo nosnico.
  • S prstancem zapri levo nosnico in sočasno odpri desno nosnico, tako da umakneš palec.
  • Počasi in skoraj neslišno izdihni skozi desno nosnico.- Počasi in skoraj neslišno vdihni skozi desno nosnico.
  • S palcem zapri desno nosnico in sočasno odpri levo nosnico, tako da umakneš prstanec.
  • Izdihni skozi levo nosnico.
  • Vdihni skozi levo nosnico in prični naslednji cikel ter ga ponovi 5 – 10 krat. (2)

Se vidiva,

Ines

inchi-icon-blog

REFERENCE:

(1) Master Choa Kok Sui (2015). Miracles through Pranic Healing. Makati City: Institute for Inner Studies Publishing Foundation, Inc.

(2) Davis M., Robbins Eshelman E. in McKay M. (2008). The relaxation and stress reduction workbook. Oakland: New Harbinger Publications.

Leave a Comment

Your email address will not be published.